piątek, 3 lutego

W jaki sposób zadbać o odporność skrzyni biegów w aucie?

Niesłychanie znaczącym elementem pracy silnika jest elastyczność. Powinniśmy zwrócić uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy efektywne wyprzedzanie. W przypadku porównania tych samych wozów o podobnej pojemności oraz mocy najistotniejszym elementem różnicującym je będzie oczywiście elastyczność. Dla sztampowego użytkownika samochodu świadczy ona możliwość płynnego przyspieszenia od najmniejszych obrotów na danym biegu do najważniejszych. Mierzymy ją w Nm, czyli newtonometrach. To jednostka skonstruowana celowo dla określenia tego parametru. W powszedniej jeździe znacząca jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W samochodach, w jakim miejscu mamy niski moment obrotowy oraz elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w przypadku dużych obydwóch parametrów w innym pojeździe.

W następstwie tego także ważne jest, aby płynnie przemieszczać się oraz nie troskać się o wyprzedzanie wybranie do granic możliwości gigantycznego momentu obrotowego, jaki zagwarantuje nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest znacznie wyższy, kiedy zastosujemy jaki dodatek zatrzyma branie oleju przez silnik. Jednym z najistotniejszych szczegółów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak szybko będziemy mogli uzyskiwać maksymalne prędkości oraz weselić się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej jesteśmy w stanie przyspieszać na jednym biegu. Najświeższe rozwiązania w skrzyniach biegów obok popularnych już automatach to skrzynie o oznaczeniu DSG. Własnością specyficzną jej budowy jest przeznaczenie podwójnego sprzęgła. Jest to wynalazek niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model samochodu w jakim została zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już wtenczas było wiadome, iż budowa i działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie i coraz to więcej aut będzie wyposażone oczywiście w tą przekładnię. Podstawą działania skrzyni biegów DSG jest zastosowanie wtrąconego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Niewątpliwie sześciostopniowe zestrojenie całości jest bardzo porządne oraz efektywne.

Dodaj komentarz