piątek, 3 lutego

Porady dla kobiet dotyczące dbania o siebie

Panie, kiedy ostatni raz oddałyście się małemu TLC? Wielu ginekologów zachęca kobiety do poświęcenia trochę więcej „czasu dla siebie”, zarówno dla umysłu, jak i ciała. Poddaj się kilku z tych wskazówek dotyczących dbania o siebie dla kobiet, które zapobiegną chorobom i poprawią Twoje samopoczucie.

W pierwszej części tej serii wpisów na blogu informujemy, dlaczego kobiety powinny poświęcać czas na dbanie o swoje ciało i umysł. W drugiej części przedstawimy wskazówki dotyczące profilaktyki, jak prowadzić zdrowszy tryb życia. Poświęć trochę czasu w ciągu tygodnia lub miesiąca, aby oddać się zdrowej aktywności. Rozważenie niektórych z tych wskazówek dotyczących samoopieki dla kobiet może pomóc ci nauczyć się cenić siebie jako kobietę.

Kobiety tak bardzo troszczą się o innych

Wiele badań pokazuje, że kobiety częściej poświęcają czas na opiekę nad innymi, czasami kosztem troski o siebie.

  1. Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Michigan w 2011 r. wykazało, że kobiety 2,5 razy częściej niż mężczyźni tracą sen, opiekując się innymi.
  2. Według AARP, 66% wszystkich opiekunów osób starszych to kobiety. 21% z tych kobiet ma problemy zdrowotne z powodu opiekuna, a XNUMX% wykonuje mniej badań mammograficznych niż kobiety, które nie są opiekunami.
  3. W badaniu Kaiser Family Foundation, 39% kobiet odpowiedziało, że tylko one są odpowiedzialne za niepodejmowanie pracy w celu opieki nad chorym dzieckiem, podczas gdy tylko 3% mężczyzn powiedziało to samo.

Tak bardzo troszczysz się o innych; ważne jest, abyś traktował siebie w ten sam sposób. Wiele kobiet postrzega samoopiekę jako samolubną; jednak w wielu przypadkach jest to po prostu okazywanie sobie takiej samej uwagi, jaką okazałybyśmy swojemu partnerowi lub dzieciom.

Samoopieka przybiera wiele form

Termin „samoopieka” może być nieco mylący, ponieważ oznacza on tak wiele rzeczy, od spędzania czasu w samotności po przejmowanie inicjatywy w zarządzaniu cukrzycą. Głównym celem wszelkiej samoopieki jest jednak poprawa zdrowia i szczęścia.

W tym tygodniu możesz wziąć udział w szeregu czynności związanych z samoopieką, które powinny być włączone do Twojej normalnej rutyny. Działania te obejmują:

  1. Wizyty u lekarza w celu wykonania badań zdrowotnych, takich jak mammografia, kolonoskopia lub badania fizykalne
  2. Wystarczająca ilość snu
  3. Długie spacery samotnie lub z przyjaciółmi
  4. Rozmawianie z bliskimi przyjaciółmi o tym, jak się czujesz
  5. Zdrowe odżywianie
  6. Weź udział w zajęciach jogi
  7. Wykonuj czynności, które kochasz
  8. Ciesz się długą kąpielą

Samoopieka przynosi kobietom korzyści zdrowotne

Każda kobieta będzie miała inne potrzeby w zakresie samoopieki, ale wszystkie te czynności mogą mieć pozytywny wpływ na Twoje zdrowie fizyczne i psychiczne. Kobiety, które regularnie poświęcają czas na dbanie o siebie, mogą zauważyć takie korzyści jak:

  1. Zmniejszony poziom stresu

  2. Poprawa sprawności fizycznej
  3. Niższy wskaźnik masy ciała
  4. Zmniejszone ryzyko chorób serca, raka, depresji i innych przewlekłych schorzeń

Czynności związane z samoopieką są tak przydatne, ponieważ często są to strategie opieki profilaktycznej sugerowane przez lekarza. Krajowy Tydzień Zdrowia Kobiet to idealny czas, aby wziąć udział w tych działaniach, nie tylko dlatego, że Twój lekarz to zaleca, ale dlatego, że zasługujesz na trochę czasu, aby leczyć się i kochać siebie.

Jeśli nie jesteś pewna, jak się leczyć, przeczytaj część II tego artykułu, w której omawiamy zatwierdzone przez lekarzy plany samoopieki lub umów się na wizytę u ginekologa, aby dowiedzieć się, jakich usług profilaktycznych potrzebujesz.

Jak dbać o siebie?

Postawienie człowieka w centrum uwagi. Może to zabrzmieć jak frazes. Ale wcale tak nie jest. Często jesteśmy przytłoczeni zobowiązaniami do wypełnienia, rzeczami do zrobienia. Zbyt często zapominamy o tym, żeby żyć. Jakie są wskazówki, jak dbać o siebie? Przyjrzymy się im w tym wpisie.

Wstawanie wcześnie rano nie jest wcale łatwe, zwłaszcza jeśli poprzedniego wieczoru spędziło się noc na oglądaniu telewizji. Więc decydujesz się wstać w ostatniej chwili. W rezultacie wszystko robisz w pośpiechu. Biegniesz za komunikacją miejską lub przeskakujesz między samochodami. Wszystko za jednym zamachem. Osoba nie znajduje się w centrum. Tempo jest szybkie.

Rada jest taka, aby dać swojemu ciału chwile spokoju. Można to zacząć od wcześniejszej pobudki. Podaruj sobie świeże poranne powietrze i energetyczne śniadanie. Najlepiej w towarzystwie orzeźwiającego prysznica. W ten sposób unikniesz pośpiechu i lepiej rozpoczniesz dzień. Więcej na stronie internetowej https://www.minedu.sk/op-vzdelavanie-esf/

Wartość przyjaźni

Codzienna harówka absolutnie musi zostać spowolniona. Dobrym sposobem jest pizza z przyjaciółmi lub wyjście do kina. To jest właściwy sposób, aby zwolnić tempo i pomyśleć o sobie. W ten sposób codzienny stres i cierpienie zostają wyeliminowane.

Zatrzymaj media społecznościowe

Wielozadaniowość to uciążliwe pojęcie. Celem jest bycie doskonałym człowiekiem-maszyną, zajętym na kilku frontach. Wszystko ze szkodą dla jednostki i jej dobrobytu. Porada? Wyłącz telefon komórkowy, aby żyć lepiej. Na przykład w porze lunchu lub podczas kolacji, a już na pewno w nocy. Spędzaj czas ze sobą i bliskimi, aby zrelaksować umysł. Będziesz miał również wysoką jakość snu.

1 Comment

Dodaj komentarz