Każda firma w jakiś sposób prowadzi marketingowe działania, a różnorodność rozmaitych sposobów naprawdę jest duża. Jedną z nich jest przekazywanie klientom najróżniejszych gadżetów reklamowych. Praktyki takie cieszą się coraz większym zainteresowaniem, gdyż w rękach sprawnych marketingowców mają po prostu dużą skuteczność. I nie będzie tu chodzić o bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedaży, ponieważ gadżety reklamowe przeważnie wprost nie dają tego. Dużo istotniejsze to budowa widoczności danej marki wśród konkurencji czy zwiększenie lojalności odbiorców.
Wszyscy lubimy otrzymywać prezenty, i sporo osób czuje się z tego powodu w jakiś sposób zobowiązanych, takie zjawisko jest powszechnie znane w psychologii. Takim sposobem za pomocą normalnego pendriva czy kubka, który trafi w ręce odpowiednich ludzi, można utrzymać czy zdobyć zamówienia o dużo wyższych wartościach. Takie gadżety reklamowe dla firm, jeśli mają na sobie logo firmy, zaczynają być trwale obecne u wielu osób. Szczególnie jeśli są użyteczne i praktyczne, to po prostu klienci lubią z nich korzystać, a przy okazji cały czas widzą daną markę.
A to naprawdę bardzo mocno przekłada się na lojalność przy dokonywaniu decyzji zakupowych. Duże znaczenie ma też sama konkurencja. Jeśli wszystkie firmy z branży przy każdej możliwej okazji rozdają dookoła gadżety reklamowe z logo, to nie chcąc zostać z tyłu należy robić dokładnie to samo. W przeciwnym wypadku zostanie się zapamiętanym jak ktoś, kto nie dba o klientów i nie chce im nawet sprezentować symbolicznego kubka.